A Indigo Nails Magyarország honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

NEMET mondjak, vagy alkalmazkodjak a vendég igényeihez?!

Sokszor említik tanulóim, hogy úgy érzik, a vendégek irányítanak. Ami pedig talán ennél is rosszabb, olyan mintha mindent jobban akarnának tudni náluk… Nem csak megmondják, hogy mit szeretnének, hanem el is várják, hogy megkapják azt. Azt mondják olyan, mintha csúnyán fogalmazva „parancsot” hajtatnának végre.

A szalonok gyakori főszereplője a géllakk.

Te mit tennél abban a helyzetben, ha olyan vendéged kérne tőled gél lakkot, akinek látod a körmén, hogy nincs rendben? Gyenge, töredezett és túl rövid. Ráadásul tudod róla, hogy rendesen igénybe kell vennie a kezeit nap, mint nap.

Sokan bizony nem mernek NEMET mondani és inkább az alkalmazkodást választják.

Egy fura példa jutott eszembe, amikor orvoshoz mész, te mondod meg milyen gyógyszert írjon fel neked? Nem! Ugye?! Akkor miért történhet az, hogy sok esetben a vendég diktál, a körmös pedig szalutál?

Miért lehet veszélyes ez?

Ha szakmai meglátásunkat háttérbe szorítva, annak ellenére készítjük el géllakkját, hogy benne van a pakliban, nem fogja sokáig bírni és meglehet, hogy az erősebb igénybevétel győz majd a technika felett, bizony számolnunk kell az esetleges következményekkel!

Egyrészt, a rosszul megválasztott technika pár alkalom alatt teljesen tönkre teheti az amúgy se túl jó állapotú körmét, másrészt könnyen a visszájára fordulhatnak a dolgok. Mi leszünk a rosszak, pedig csak alkalmazkodtunk egy igényhez. A vendég simán ránk húzhatja a vizeslepedőt azzal, hogy szaktudásunkat, hozzáértésünket kérdőjelezi majd meg. Lehet azt fogja gondolni „na ide se jövök többet, ő se tudta jobban megcsinálni, mint az előzőek” …

Ha ugyan ezt az esetet az esztétika szempontjából nézzük meg és figyelmen kívül hagyva körme adottságait, készítjük el gél lakkját így sem járunk jobban. A kívülálló szeme nagyon kritikus tud lenni. Azonnal észreveszi, ha valami nem illeszkedő, nem előnyös. Nem védekezhetünk azzal, hogy „de ő ezt kérte!”

Azt gondolom a vendég igényeit természetes, hogy ki kell szolgálni, de nem feltétel nélkül!


Mérlegelni kell mi éri meg jobban! Csak is abban az esetben érdemes teljesíteni kérését, ha az szakmailag is megállja a helyét.

Ha nem, akkor viszont bátran ajánlj a tarsolyodból egy jobb megoldást számára. Ne feledd, Te vagy a szakember, Te tanultad ki ezt a szakmát, és bizony neked kell szakmai döntéseket hozni a vendég igényeit illetően. Tudom, hogy a vendég az, aki fizet, de ez még nem jelenti azt, hogy ne lehetne nemet mondani, ha szükséges! Az alkalmazkodás helyett inkább azt kell megmutatni, hogy érted a dolgod és felelősségteljes szakember vagy.

Mindig törekedni kell a legjobbra!

Bizony, ha nem megfelelő vagy előnytelen vendégünk számára, amit kér, ajánlani kell helyette mást! Ezért hívom fel mindig a tanulóim figyelmét is arra, hogy nézzenek túl a dolgokon, és mindig lássák előre a következő lépést! Azaz számoljanak előre az esetleges jó és rossz következményekkel.

Folytatás hamarossan…